Nieuws

Ouderen niet langer de dupe van een 112-storing

Ouderen zijn het meest afhankelijk van een goed en snel contact met 112. Het is wrang dat juist díe groep het meest te lijden had van het recente uitvallen van het alarmnummer. Heel veel ouderen hebben geen smartphone en dus waren zij niet op de hoogte van wat er aan de hand was en wat de alternatieven waren. De verantwoordelijkheid voor een inclusieve samenleving ligt grotendeels bij de overheid. Zij zal er voor moeten zorgen dat ook ouderen deel uitmaken van de digitale samenleving. Het goede nieuws is dat dit gewoon mogelijk is. Er is inmiddels een ruime ervaring opgebouwd in het digitaal vaardig maken van ouderen. Met instructie en support die is afgestemd op de persoonlijke leervaardigheid. En met smartphones en tablets die eenvoudig te bedienen zijn en op basis van persoonlijke wensen zijn ingericht. Het blijkt dat digitaal vaardige ouderen gezonder en levenslustiger zijn en dat de mantelzorgers sterk worden ontlast. Ook het contract met instanties en de gezondheidszorg verloopt vele malen beter. 

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Geen artikelen in de winkelwagen.

%d bloggers liken dit: